Patirtys ir idėjos

Svajones verčiame pasiekimais

Į(si)galinimo metodika Metaforinės-klausimų kortelės

Metaforinės klausimų kortelės. Susipažinkite!  

Metaforinės klausimų kortelės - metodika, sukurta remiantis Motyvacinio interviu metodu, Sistemine teorija ir Supervizijos praktika.

 

Būna taip, kad sulaukę kliento atsakymo, manome, kad ne tokio tikėjomės arba jog jis niekur neveda ir nusprendžiame, kad klientas yra nemotyvuotas.

 

Pasaulyje nėra nei vieno gyvo nemotyvuoto žmogaus. Skamba netikėtai? Tai tikrai tiesa. Nėra nei vieno nemotyvuoto kliento ir nei vieno netinkamo atsakymo. Jeigu žmogus neturėtų jokio motyvacinio taško ar vidinio variklio, jis tiesiog jau būtų miręs. Net tada, kai atrodo, kad žmogus "nieko nedaro", jį kažkas motyvuoja nieko nedaryti. Reiškia, "nieko nedarymas" tuo metu tam tikra prasme yra naudingas.
Nei vienas atsakymas nėra netinkamas, nes už kiekvieno atsakymo slypi priežastis. Bijai pokyčių? Ką tai slepia? Baimę, nepasitikėjimą savimi, nusivylimą, ankstesnę patirtį? Esi gynybiškas? Tada papasakok, ką ar nuo ko saugai(si).

 

Metaforinės klausimų kortelės yra metodas, galintis padėti pamatyti situacijas ir žmones platesniame kontekste bei išeiti iš išankstinių nuostatų apie klientus ir save bei pradėti dirbti su susidomėjimu.

 

Tiems, kurie nori atrasti motyvacinius taškus, geriau pažinti situaciją, kurioje esate bei save, pamatyti alternatyvas, kurių nepastebėjote, atrasti savo stiprybes ir iššūkius, mokytis juos abu panaudoti sau tinkama linkme, suplanuoti pirmuosius žingsnius kaip pajudėti iš taško ir t.t.

 

 

Į(si)galinimo metodikos aprašymas
Į(si)galinimo metodika Metaforinės klausimų kortelės.pdf (571.17KB)
Į(si)galinimo metodikos aprašymas
Į(si)galinimo metodika Metaforinės klausimų kortelės.pdf (571.17KB)

Pristatymas video                         
https://youtu.be/t62mGUPkZ-4 


Methaphorical-Question cards description
Methaphorical-question cards description.pdf (567.48KB)
Methaphorical-Question cards description
Methaphorical-question cards description.pdf (567.48KB)

Įsigyti Metaforines klausimų korteles galite parašę mums el. paštu patirtysiridejos@gmail.com arba užpildę formą.
Gausite automatinį atsakymą su informacija.
Kortelių kaina be mokymų 35 eur, su mokymais 65 eur. Mokymų datos skelbiamos www.patirtysiridejos.lt bei Facebook profilyje.


Metodinė-praktinė priemonė "Streso valdymas"

Pristatome Metodinę-praktinę priemonę "Streso valdymas", (2018 m. Nomeda Černevičiūtė Jerochova, Audronė Kerpaitė) skirtą specialistams, dirbantiems socialinį darbą (nors neabejojame, kad pritaikys ir kitų padidintos profesinės rizikos sričių specialistai), kurią pagal nuo 2014 m. vedamus akredituotus mokymus "Streso valdymas" parengėme kartu su kolege psichologe-geštalto psichoterapeute Audrone Kerpaite. Leidinį recenzavo prof. dr. Aidas Perminas ir dr. Jorūnė Vyšniauskytė-Rimkienė. Nomeda Černevičiūtė Jerochova, Audronė Kerpaitė "Streso valdymas", 2018 m.

Už pagalbą ir palaikymą dėkojame SBĮ Kauno rajono socialinių paslaugų centrui.



Knyga " Streso valdymas"
2018 Streso valdymas.pdf (2.69MB)
Knyga " Streso valdymas"
2018 Streso valdymas.pdf (2.69MB)





Nemokama PDF knyga "10 socialinio darbo istorijų"

PDF knyga "10 socialinio darbo istorijų". Kaip dažnai savo aplinkoje Jūs sulaukiate klausimo: "Koks yra tavo darbas?" Mano dovana Jums - nemokama PDF knyga "10 socialinio darbo istorijų", kuri įkvėps ir Jus papasakoti apie savo profesinę patirtį, o apie šią profesiją girdėjusiems tik iš žiniasklaidos - ją pažinti.  

Nomeda Černevičiūtė Jerochova "10 socialinio darbo istorijų", 2019 m.



10 socialinio darbo istorijų
Nemokamas leidinys
Socialinio darbuotojo diena (1).pdf (40.93MB)
10 socialinio darbo istorijų
Nemokamas leidinys
Socialinio darbuotojo diena (1).pdf (40.93MB)





Mes žiniasklaidoje


"Stresas ar profesinis perdegimas? Skirtumas gali būti mirtinas

Ar kada esate patyrę būseną, kai atrodo, jog jau viskas, tiesiog visko per daug, daugiau nebegaliu? Ką tuomet galvojote? Kaip šią būseną apibūdintumėte? Ši tema pradeda straipsnių ciklą „Profesiniai konstruktai“, kuriame įvairių sričių specialistus kviečiu reflektuoti savo profesinę patirtį, analizuoti vidinius konfliktus ir ieškoti alternatyvių požiūrio taškų.

Skaityti toliau




"O dabar pakalbėkime apie... Nieką"

Kaip dažnai pagaunate save ar kitus sakant: „nieko nenoriu“, „niekas neįdomu“, „viskas gerai“ ir pan.? Ką iš tiesų sako mūsų vartojami žodžiai „niekas“ ir „viskas“?

Skaityti toliau




"Apsimetėlio sindromas: kas tai ir kaip atpažinti?"

Kad ir kiek daug gyvenime pasiekėte, vis vien jaučiatės nevertas gaunamo dėmesio, įvertinimų ir pripažinimo? Jums vis atrodo, kad nieko ypatingo nenuveikėte? Gali būti, kad patiriate apsimetėlio sindromą.

 

Skaityti toliau




"Specialistė: kalbėdami apie mirtį mes visada kalbame ir apie gyvenimą"

Mano senyvi klientai dažnai kalbėdavo apie mirtį, o aš nevengdavau to pokalbio išplėtoti. „Ką tau reiškia mirtis? Dėl ko apie ją galvoji?“ – klausdavau.

Skaityti toliau




"Norite pokyčių gyvenime? Atlikite šiuos penkis žingsnius"

 

Pastebite, kad jums sunku ką nors keisti? Norite gyvenime naujovių, pokyčių, tačiau juos vis atidėliojate? Pradėję greitai sugrįžtate prie senų įpročių? Profesionali supervizorėNomeda Jerochova įvardija penkis konkrečius žingsnius, kurie padeda pasiekti realių pokyčių. Išbandykite!

Skaitykite toliau




"Nors dauguma netikėjo, kad pragyvens iš mokymų, įkūrė mokymų centrą"

Nomeda Černevičiūtė (35) mokymų srityje aktyviai veikė daug metų, tačiau pradėjo galvoti, kad tai, ką daro, gali paversti platesne veikla ir įkūrė mokymų centrą „Patirtys ir idėjos”. Nors daugelis bandė atkalbėti, nes netikėjo, kad iš mokymų galima pragyventi ir kad naujokams šioje nišoje dar yra vietos, pašnekovė žinojo, kad tai jos kelias.

Skaityti toliau




"Socialinės darbuotojos kasdienybė: smurtas, įžeidinėjimai ir grasinimai"

Po to, kai Kauno rajone senelis pririšo prie suolo ir mušė su mažus savo anūkus, Kauno rajono socialinių paslaugų centro socialinė darbuotoja darbui su socialinės rizikos šeimomis Nomeda Černevičiūtė tv3.lt papasakojo apie savo darbo specifiką. Pasirodo, pasitaiko atvejų, kai vaikų mušimą tėvai supranta kaip auklėjimo priemonę, o ne kaip smurto panaudojimą prieš vaiką.

Skaityti toliau




"Dalijimasis gerumu padeda vaduotis iš atskirties" 

Gatvėje verkia alkanas vaikas. Neblaivus kaimynas sumušė žmoną. Po gaisro be pastogės liko šeima. Kiek įdedame pastangų, kad blogio aplinkui būtų mažiau?
Ne vieno žmogaus problema

 

Skaityti toliau




"Mano profesija"

Tikriausiai ryšium su nesenais įvykiais, dažnokai pradėjau sulaukti klausimų: 1. "Kaip tu jautiesi?" (Tu gi dirbi TĄ darbą...), 2. "Ar tau nebaisu?" ir 3. "Kaip tu norėtum, kad būtų?"

Atsakau: 2. Taip, man baisu.

 

Skaityti toliau




"Renkuosi socialinį darbą"

Gan dažnai manęs klausia - ką reiškia dirbti socialinį darbą? Ir beveik iškart gaunu galimą atsakymą - juk labai baisu ir pavojinga. Taigi, ką reiškia dirbti socialinį darbą?

Skaityti toliau




"Gerbiami žiūrovai, neplakite liežuviais mano kolegų specialistų"

Gerbiami žiūrovai, neplakite liežuviu mano kolegų specialistų.
Aš esu socialinė darbuotoja ir šiandieninių įvykių sūkuryje aš mąstau: esu apdovanota ar prakeikta?
Aš esu socialinė darbuotoja. Aš kasdien matau gyvenimą iš labai arti. Tai istorijos mano klientų, žmonių, kuriems gyvenimo ruletėje iškrito ne itin palankios kortos ir dėl to jie buvo atstumti į visuomenės užribį, tarsi nereikalingi daiktai.

 

Skaityti toliau




"Viena didžiausių klaidų socialiniame darbe, o taip pat ir kitose profesijose"

Viena didžiausių klaidų socialiniame darbe... Kitose profesinėse veiklose - taip pat... ...ekspertizmas* ir nenoras tobulėti.
Kada profesija perauga tave? Yra tekę girdėti, jog žmogus jaučiasi išaugęs profesiją/darbovietę/pareigybę. Taigi, yra ir kitokia pusė - kada profesija išauga darbuotoją. Kaip tai atsitinka?

 

Skaityti toliau

 

 


"Ką reiškia klaidos profesionalo darbe?  Ir kaip patys suvokiame klaidas?"

Tikrai geras specialistas neklysta? Atvirkščiai! Gebėjimas priimti, reflektuoti ir keisti savo klaidas yra vienas iš profesionalumo aspektų.

Skaityti toliau

 

 




Mūsų klientų atsiliepimai